H ηλεκτροκίνηση “δειλά-δειλά” κερδίζει και τους Έλληνες: 7,1% το μερίδιο αγοράς

H ηλεκτροκίνηση “δειλά-δειλά” κερδίζει και τους Έλληνες: 7,1% το μερίδιο αγοράς

Παρά τις δυσκολίες στην προμήθεια αυτοκινήτων, λόγω της γεωπολιτικής αστάθειας αλλά και του υψηλού κόστους τους, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα και κερδίζουν “έδαφος” (και) στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον ΣΕΑΑ, τα επαναφορτιζόμενα BEV–PHEV αυτοκίνητα ανήλθαν, στο 9μηνο του 2022, στο 7,1% επί των συνολικών ταξινομήσεων, έναντι 6,9% το 2021 (12μηνο) και 0,5% το 2019 (12μηνο), με τη μεγάλη ποσοστιαία διαφορά να εδράζεται από το πρόγραμμα κινήτρων που υιοθέτησε το υπουργείο Περιβάλλοντος από το 2020.

Σε απόλυτα νούμερα, το 9μηνο του 2022 ταξινομήθηκαν 5.913 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα, ενώ το 2021 (12μηνο) ταξινομήθηκαν 6.961 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα έναντι 2.135 το 2020, με τον ΣΕΑΑ να εκτιμά ότι φέτος θα ταξινομηθούν σχεδόν 8.000 επαναφορτιζόμενα αυτοκίνητα.

Ωστόσο, σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η Ελλάδα υπολείπεται εμφανώς στο ποσοστό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης, καθώς στην Ευρώπη οι ταξινομήσεις επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων ανήλθαν στους έξι πρώτους μήνες του έτους στο 18,8%.

Σε κάθε περίπτωση, πολλά θα εξαρτηθούν από την επιτυχία του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”. Τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυτοκινήτων, δικύκλων και τρικύκλων στο νέο “Κινούμαι Ηλεκτρικά” κυμαίνονται ανά κατηγορία από 30% έως 40% επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων (ΛΤΠΦ), με μέγιστο ποσό επιδότησης τα 8.000 ευρώ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του δεύτερου κύκλου του “Κινούμαι Ηλεκτρικά” ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ.

Οι σταθμοί φόρτισης και το ΜΥΦΑΗ

Εκτός από τις επιδοτήσεις της Πολιτείας, αναγκαία προϋπόθεση για τη μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης αποτελούν οι σταθμοί φόρτισης.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, από τα 58 δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης που υπήρχαν πανελλαδικά το 2019, το πρώτο εξάμηνο του 2022 ανέρχονταν στα 1.746, με στόχο τα 25.000 έως το 2030.

Στην αύξηση των σημείων φόρτισης συντέλεσε σημαντικά και η συμφωνία που πραγματοποίησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητόδρομων και είχε ως αποτέλεσμα την πύκνωση του δικτύου υποδομών φόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο, εάν και ανασταλτικός παράγοντας για την πύκνωση του δικτύου –σύμφωνα με στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου– συνεχίζουν να αποτελούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Τέλος, το επόμενο διάστημα αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως η εφαρμογή στο κινητό του “Μητρώου Υποδομών και Φορέων της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης” (ΜΥΦΑΗ), με στοιχεία τόσο για τους φορείς της αγοράς, όσο και για τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης (ανάλογες εφαρμογές έχουν ήδη εγκαινιαστεί από ιδιωτικές εταιρείες).

Μέσω αυτού, αφενός θα διευκολύνεται η εποπτεία της σχετικής αγοράς και αφετέρου ο πολίτης θα αποκτήσει ψηφιακή πρόσβαση, από το κινητό του, στο δίκτυο φόρτισης, λαμβάνοντας ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, για τη διαθεσιμότητα του εγγύτερου σημείου φόρτισης.

Ταυτόχρονα, θα παρέχονται σε πραγματικό χρόνο όλες οι απαραίτητες πληροφορίες για το κόστος φόρτισης, την πλοήγηση σε διαθέσιμο σημείο φόρτισης, κράτηση θέσης, σύγκριση τιμών κ.ά.

Πηγή: Capital.gr

Κλείστε ραντεβού
Test drive
Service

    Σας διαβεβαιώνουμε ότι όλα τα προσωπικά σας στοιχεία παραμένουν εμπιστευτικά.

    Επιλέξτε Υπηρεσία